جعبه کمک های اولیه یا کیف کمک های اولیه؟

جعبه کمک های اولیه یا کیف کمک های اولیه ؟

پک کمک های اولیه مناسب جهت استفاده درمنازل ، ساختمانها ، شرکتها اداره جات و مراکز صنعتی است و به ۲ صورت اصلی طراحی و ارائه می گردد.

۱- بصورت ثابت و نصب شده در یک محل ۲- بصورت پرتابل و قابل جابجایی

هر یک از دو مورد فوق بسته به مکان و شرایط استفاده می تواند کارآیی مناسب داشته باشد.

تفاوت کیف کمک های اولیه ثابت و متحرک

تفاوت اصلی کاربردی این ۲ حالت در این است که در جعبه کمک های اولیه ثابت ، مصدوم را جهت درمان و کمک های اولیه باید نزدیک جعبه نصب شده بر دیوار نمود ، اما در کیف کمک های اولیه پرتابل ، میتوان کیف را به محل حادثه برد و در سریع ترین زمان و بهترین نحو کنار مصدوم از کیف استفاده بهینه نمود.

اما حسن جعبه ثابت به دسترسی سریع و راحت آن است که مشخصا با چشم بارها قابل رویت است و هر کس به راحتی پی میبرد که در مواقع نیاز جعبه در کجا نصب گردیده است ، اما با کمی آگاهی رسانی میتوان کل مجموعه را از وجود جعبه پرتابل در محلی خاص مطلع نمود تا این مزیت جعبه کمک های اولیه ثابت نیز به کیف کمک های اولیه پرتابل ضعیف و قابل صرف نظر گردد.

کاربرد جعبه کمک های اولیه

در نهایت بهترین مکانهایی که جعبه کمک های اولیه می تواند کاربردی تر از کیف کمک های اولیه باشد موارد ذیل است:

۱- در سالنهای کوچک و یا مجموعه هایی با مساحت پایین که محل حادثه احتمالی بسیار نزدیک به مکان نصب جعبه است . در صورت بزرگ بودن سالن و یا تفکیک واحدها و سالنها جهت نصب جعبه باید از تعداد بیشتری جعبه استفاده نمود که فاصله مکان جهبه با هر نقطه امکان حادثه چند متر بیشتر نباشد . زیرا گاها در بسیاری از مواقع حمل مصدوم به کنار جعبه نه تنها صلاح نیست ، بلکه عملی هم نخواهد بود و حتی در بسیاری از مواقع حرکت دادن مصدوم اصلا صلاح نمی باشد و لازم است امدادگر مرتبا به کنار جعبه رفته و ملزومات را به کنار مصدوم انتقال دهد .

۲- در مکان های عمومی که امکان آگاهی رساندن به افراد جهت وجود کیف کمک های اولیه پرتابل وجود ندارد

بجز ۲ مورد فوق ، در بقیه موارد اولویت استفاده با کیف کمک های اولیه پرتابل است و انتخاب دیگر مطابق با استانداردهای امداد و نجات نخواهد بود متاسفانه در کشور ما کیف کمک های اولیه را با جعبه نصب شده بر روی دیوار می شناسند و به علت عدم آگاهی از استانداردهای طراحی امداد و نجات اقدام به خرید می نمایند.

جعبه کمک های اولیه و کیف کمک های اولیه

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
Send to WhatsApp
Scroll to Top